Uiteraard is een snelle website prettig voor de bezoeker, maar dit is niet het enige belangrijke feit.
Wist u dat Google veel waarde hecht aan de snelheid van uw website?
Laadsnelheid is één van de parameters waarop Google uw beoordeeld en ranked. Een snellere laadtijd zal de kans op een hogere positie dan ook vergroten.
Laadsnelheid beinvloed de conversie
In Nederland is een nagenoeg volledig snel 3G data-netwerk beschikbaar, echter is dit niet vergelijkbaar met de snelheid die we gewend zijn van een ADSL, Kabel of Glasvezelverbinding. Daardoor wordt de laadtijd ineens wel belangrijk, zeker als er meerdere concurrenten zijn die wel een snelle website hebben.
Zo blijkt uit diverse onderzoeken dat elke seconde langere laadtijd leidt tot een ±7% minder conversies. In cijfers uitgedrukt: heb je een dagomzet van € 10.000 per dag, dan ga je dus een slordige € 250.000 omzet per jaar mislopen. Dat is toch zonde….
Nog enkele feiten met betrekking tot de laadtijd
- bijna de helft van de bezoekers verwacht een laadtijd binnen 2 seconden
- 4 van de 5 bezoekers komt niet meer terug als de site te traag gevonden wordt
- ±60% van de mobiele gebruikers verwachten een laadtijd gelijk aan de desktop
- een laadtijd langer dan 3 seconden is voor 40% reden om de site te verlaten
- bijna de helft van de gebruikers uiten zich naar bekenden over de slechte laadtijd